20 Şubat 2017 Pazartesi

Ev satıldıktan sonra boşaltma süresi

Ev satışında evi boşaltma süresi nedir? Bir ev satın aldığınızı ve evi alma amacınızın yatırımdan ziyade, mesken ihtiyacınızı karşılamak olduğunu farz edelim. Taşınmaz mal satın alma sürecine yeni malikler birtakım sorunlar ile karşılabiliyor. Yeni ev sahibi, gereksinim sebebiyle evi boşalttıktan sonra yıl süreyle evi eski kiracıdan başkasına kiralayamaz.


Borçlar Kanununun 355. Yalnız bu ihtarnameyi gönderebilmek için tapuyu aldıktan sonra sadece aylık süreniz var. Bu süre içinde noter kanalı ile ihtarname göndererek kiracının ay içinde çıkmasını yasal olarak sağlayabilirsiniz. Eski Malikin Tahliye Süresi -Acil Tapuda devir etmekle maliki olduğu evin mülkiyetini kaybeden kişinin, evi boşaltma süresi herhangi bir yasal düzenlemeye tabi midir?


Müvekkile aylık süresi olduğunu belirtmiş fakat ben yapmış olduğum incelemede böyle birşeye rastlayamadım. Türkiye’de milyon hanede oturan vatandaşlar kira ödüyor. Satın alınan evin boşaltılması, satılan evin tahliyesi, ev satışından sonra tahliye süresi, yeni alınan konuttan kiracının tahliyesi, evi sattıktan sonra tahliye süresi, ev satışında tahliye süresi, evi satın aldım eski ev sahibi evden çıkmıyor, satılan evden yasal çıkma süresi, satılan bir dairenin tahliye süresi ne kadar, satılan evde yasal oturma süresi, tescilden sonra evden cikmayan eski malik, ev satışından sonra.


Peki, kiracının evi boşaltma süresi nedir? Belirli Süreli Kira Sözleşmelerinde Tahliye Süreci Nasıldır? Eğer kiracı olsa idi ay tahliye süresi olduğunu biliyorum ama bahse konu olan ev sahibi) Kendim şuan kiradayım, ben de eğer tapusu üzerime olan evde bir ay daha kalacaksa benim kira giderimi karşılamasını istedim.


Boşaltma süresi hakkında sözleşme yapmadık. Bu süre içerisinde kiracının gayrimenkulü tahliye etmesi gerekiyor. Aksi takdirde mal sahibi bir aylık kira bedelini de talep edebiliyor.


Ev sahibi Sorumluluğu İhlal Uyarısını aldıktan sonra bile problemi çözmüyorsa, Victoria Kamu ve İdari Mahkemesi’ne (Victorian Civil and Administrative Tribunal) İsteğe İtaat Kararı (Compliance Order) için başvurabilirsiniz. Yani ev sahibi ve kiracı arasında kontrat olması şarttır. Burası önemlidir çünkü uygulamada ev sahipleri ilk yılın sonunda “sözleşme süresi bitiyor çıkmalısınız” gibi argümanlar ile kiracıları çıkarmak istemektedir.


Bu durum kanuna göre mümkün değildir. Ev ve işyeri kiralamalarında mal sahibinin haklı bir gerekçe dolayısı ile kiracısından tahliyesini istediğini düşüneli m. Sonra değiştirip sadece beni yala yarim saat içinde boşalmayacağım.


Normalde kez boşalırdım hiç görmediğim kadar iyi bir performanstı gün boyunca askim dil egzersizleri yapıyorum dediğinde dalga geçiyordum ama tuttum kendimi. LmayRa Geçici Olarak Hesap Pasiftir ! Müvekkil maliğin içersinde oturduğu bir ev satın alıyor. Kiracının evi boşaltma süresi nedir?


Ev satıldıktan sonra boşaltma süresi

Bölge Uzmanı Ercüment Yaman. Tahliye davası için mahkemeye başvurma süresi ise, ‘kira sözleşmesinin sona erdiği tarihten sonraki ay içinde’ olarak belirlenmiştir. Bunun sonucunda yapılan tahliye kesin tahliye niteliğinde olacaktır.


Ama yeniden inşa ya da onarım bittikten sonra kiraya verilecekse, eski kiracının önceliği vardır. Hak sahiplerinin puanlarının eşit olması halinde, hizmet süresi fazla olana, hizmet süresi de eşit ise, yetkili ev dağıtım komisyonunca ad çekme yoluyla, konut tahsis edilir.


Satılacak diye ev boşaltılmaz. Ama kiraları zamanında yatırmaya dikkat edin. Ancak, ev sahibinin de zararın artmasına neden olmaması gerekir. Ev sahibinin mesken ihtiyacı var ise, evin el değiştirmesi söz konusu ise ve konutta zorunlu tadilat yapılacaksa bunlar haklı.


Hizmetlerin ve işlerin sağlanması için yapılan sözleşmelerden doğan taleplerdeki kusur talepleri, yazılı son kabulün üstünden ay sonra zaman aşımına uğrar. Tüm kiracıları etkileyen ve çok iyi bilinmesi gereken evi boşaltma, çıkma süresi evi tutarken söylenmediği için her zaman bir soru işareti.


Kadınların kimisi seviyor kimisi. Yeni ev sahibiyle anlaşabilirseniz oturabilirsiniz ama bundan böyle kira için banka kanalını kullanmanızı öneririm. Bu arada kanunlarda bir değişiklik oldumu bilememe ama kanunlar kiracıdan yana. Bende kiracı olduğum için banka olayına önem veriyorum.


Ev satıldıktan sonra boşaltma süresi

Riskli yapıların boşaltılması için verilen günlük süre güne çıkarıldı. Riskli yapı tespiti kesinleştikten sonra tahliye sürecinin ilçe belediye başkanlığı tarafından yürütülmesi.


Ev satıldıktan sonra boşaltma süresi

Başka meyve, sebze, kokulu bitki.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.