21 Mart 2018 Çarşamba

Apartman yönetiminde tutulan defterler

Apartman yönetiminde kullanılan defterler neler? Diğer yandan gider belgeleri de defterleri tevsik eden belgeler olarak düzenlenmesi ve ibraz edilmesi gereken belgelerdir.


Bu defter için yönetim defteride denebiliyor. Onaylı olan bu genel kurul defterine kararlar alınıyor. Bu kararlar tüm kat malikleri için.


Gerçekleşen toplantılarda alınan kararlar ve konuşulan konuların apartman yönetimi defterine kaydedilmesi gerekiyor. Defter kaydını, apartman yönetiminin tutması gerekiyor.


Peki, apartman yönetiminin tutması gereken defterler nelerdir? Kooperatif dışında apartman ve site yönetimlerinin vergi kanunu ve vergi hukuku açısından defter tutma zorunluluğu bulunmamaktadır. Sadece noter onaylı olan defterler kullanılabilir. Karar defteri, apartman kurulu toplantılarında alınan kararların yazılı olduğu defterdir.


Apartman yönetiminde tutulan defterler

Kat Mülkiyeti Kanunu’nun 32. Bu yazımızda sıkça kullanılan ve faydalı olan belgelerden bahsetmeyi uygun. Defterler hangi yılda kullanılacaksa, o yıldan önceki yılın sonuna yani aralık ayı sonuna kadar tasdik ettirilmelidir. Kullanılacak defterler niteliklerine göre çeşitlidir.


Mevzuat uyarınca apartman ve site yönetimlerinin tutmakla yükümlü olduğu en önemli defter karar defteridir. Gelir gider takibi ve yönetim işlemlerinizin tamamını ücretsiz yapın.


Yaşam alanlarının yönetiminde uyulması gereken birçok kuraldan, dikkat edilmesi gereken birçok husustan biri olan ”tutulması zorunlu defterler ” gibi daha başka ayrıntılar da bulunmaktadır. Bu kurallar her zaman kişilerce kolaylıkla takip edilememekle birlikte, gözden kaçan ayrıntılar büyük sıkıntılara sebep olabilmektedir. Bu sebeple, yaşam alanlarınızda. Bilinenlerin aksine apartman ve site yöneticilerinin tutması gereken defter sadece karar defteridir.


Bunun haricinde Uygulama da Gelir ve giderlerin kayıt edilmesi için işletme defteri ya da yevmiye, kebir defteri tasdik edildiği görülmektedir. Vergi Usul Kanununun 182. Viraİstanbul Konutları Beylikdüzü satılık!


Bir yanıt bırakın Cevabı iptal et. E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Site ise belli amaçlarla kurulmuş konutlar topluluğu, iş merkezi olarak tanımlanmaktadır. Yönetici, husumet icinde bulunduğu bir komsusuna haksız bir sekilde dava acti Davayı kaybetti.


Apartman yönetiminde tutulan defterler

Ancak, dava masrafı ve avukat vekalet ücretini nezdinde bulunan apartmanın ortak paralarından ödedi. Ancak, uygulamada apartman yöneticilerinin kararlar için karar defteri tuttukları ve apartman gelir ve giderlerini ayrı bir deftere kaydettikleri görülmektedir.


Bu nedenle genelgede "İşverenlerce Tutulacak Defter ve Belgeler" bölümünde "Gelir-Giderin işlenmesi için ayrıca işletme defteri tutulmuş ve noterden tasdik ettirilmiş ise bu defter" denilerek bu neviden tutulan. Merhaba, forumu ilk kez ziyaret ediyorsanız buraya tıklayarak kayıt olabilirsiniz. KULLANICI ADINIZLA BİRLİKTE" e-posta atınız.


Teklif almadan, eşe, dosta yaptırılan işler, yapılan işlerden komisyon alma, faturaları şişirme, yapılmayan işi yapmış gibi gösterme, kendi kişisel işlerini apartmanın işiymiş gibi faturalatma, sıklıkla yaşanan hilelerdir. Yeni Seçilen Yöneticinin dikkat etmesi gereken hususlar,yönetimi devir alırken mutlaka tutanak yapılması, teslim alınan paranın miktarı, defterler, makbuzlar.


Apartman yönetiminde tutulan defterler

Yönetim planı, bütün kat maliklerini bağlıyan bir sözleşme hükmünde oluyor. Gelir veya kurumlar vergisi mükelleflerinin dışındaki (dernek, vakıf, meslek odaları, apartman site yönetimi vb.) diğer kurum ve kuruluşlarca tutulan bilanço esası kapsamındaki yevmiye, envanter ve defteri kebir tasdiklerinden de bilanço esasına göre tutulan defter tasdik harçlarının alınacağı tabidir. Site yönetiminde kiracıların hukuki durumu nedir?


Bu kapsamda yönetici veya denetçiler ister kimi giderlere katılmamak gibi ayni şekilde, isterse ücret almak yolu ile nakit.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.