SMMM) tarafından imzalanmış veya yeminli mali müşavirlerce tasdik edilmiş olması halinde vergi numarası hemen verilir ve işe başlamanın tespiti için yapılan yoklama gün içinde yapılır. Vergi mükellefiyetinin başlaması ile mükelleflerin vergilendirmeye yönelik beyanname verme, vergi. Belediyeden her ne kadar ruhsat alabilseniz de, vergi dairesi onay vermediği sürece işyerini açmış sayılmazsınız. Yani siz üzerinize düşen görevi yerine getirmiş olursunuz.
Bundan sonra vergi dairesi gerekli işlemleri yaparak açılışı yapacaktır. Peki nedir bu gerekli işlemler? Bu yoklamaya istinaden de yoklama ekiplerince yoklama yapılır.
GERÇEK KİŞİ İŞE BAŞLAMA İŞLEMLERİ- GEREKLİ EVRAKLAR : 1. Bildirim yapıldıktan sonra. Noterden İmza Beyannamesi Alınacak. Kira Kontratı (Adres kodu belirlendikten sonra) 5. Meslek Mensubu Sözleşmesi (SMMM) 6. Gerçek Kişi Şifre Başvuru Formu (Doldurulacak) 7. Başlama Nasıl Yapılır. Bu yazımızda işe başlamak için hangi evrakların getirilmesi gerektiği konusunda sizlere bilgi vereceğiz.
Yeni vergi dairesi tarafından yapılan yoklama sonucunda mükellefin yeni adresinde faaliyete başladığının tespit edilmesi hâlinde yeni vergi dairesi tarafından nakil nedeniyle işe başlaması yapılacak ve eski vergi dairesinde bulunan mükellefiyet kaydı nakil nedeniyle yeni adreste işe başlama tarihi itibarıyla sistem tarafından otomatik olarak terkin edilecektir. Bu dilekçede hangi vergi dairesinde merkezin olduğu veya hangi vergi dairesine açılış yapılacağı belirtilmelidir.
Vergi dairesine başvuruda bulunmak için bazı evraklar gereklidir. Ayrıca adres numarası da bu dilekçede yer almalıdır. Bunun dışında yönetim kurulu kararı da ek olarak eklenmelidir.
Vergi Dairesine Yapılacak Başvuru ve Gerekli Evraklar. ADIM - VERGİ DAİRESİ EVRAKLARI VE VERGİ DAİRESİ KAYDI Gerekli belgeleri hazırladıktan sonra, bundan sonraki işlemleri muhasebeciler, vekaleten yapmaktadır. Tabi bu değişikliğin vergi dairesi tarafından işlenebilmesi için eski adresin terk edilmesi ve yeni adreste faaliyete başlanılmış olması gerekiyor. Bu şartlar yerine getirilirse vergi dairesine adres değişikliği bildirimi yapılır.
Yoksa bunlar gerçekleşmezse, vergi dairesi tarafından yapılan yoklamada adres değişikliği işlemi yapılmaz. Farklı vergi daireleri yetki alanı içinde ilave işyeri açılması veya adres değişikliği nedeniyle yeni mükellefiyet tesisinde işe başlama bildiriminde istenilen belgeler istenir.
Ancak, mükellefin daha önce vergi dairesine verilmiş olup değişmediğini yazılı olarak beyan ettikleri belgeler ilgili vergi dairesi tarafından mükelleflerden yeniden istenilmemektedir. VERGİ DAİRESİ İŞE BAŞLAMA BİLDİRİMİN VERİLMESİ VE KAYIT İŞLEMLERİ Şirketin, ticaret odasına kayıt edilmesinden sonra, aşağıdaki belgeler, ilgili vergi dairesine iletilmelidir. Noter onaylı şirket ana sözleşmesi.
Kuruluş için gerekli formlar doldurulup şirket ortaklarına imzalattırılır. Vergi levhasını vergi dairelerinden alabilirsiniz.
Gerçek kişiler, işe başlamak için bağlı oldukları vergi dairesine başvurduklarında vergi daireleri kendilerinden asgari olarak aşağıdaki belgeleri isteyecektir: 1. Nüfus Cüzdanının Aslı. Açılacak iş yerinin bulunduğu bölgedeki vergi dairesine gidilmeli ve işe başlama formu doldurulmalıdır.
Bugün vergi dairesi şirket kuruluş evrakları, mali müşavir şirket kuruluş evrakları, şirket vergi dairesi kaydı, şirketimi vergi dairesine nasıl kaydettiririm gibi konulara değindik. Eğer bu konu hakkında aklınıza takılan bir soru var ise yorum bırakmayı unutmayın. Gerekli evraklar ile ilgili vergi dairesine başvuru yapılır. Uygunluk görülürse eksiklik yoksa vergi numarası alınmış olur.
Resmi Gazete’de yayımlanan 4Sıra No. Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde getirilen zorunlulukların başladığı tarihten sonra mükellefiyet tesis ettiren gelir vergisi mükellefleri, mükellefiyet tesisi sırasında bizzat veya noterde bu işe özgü olarak verilmiş vekâletnameyle yetkili kılınan kişiler aracılığıyla Elektronik.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.