Dernek ya da vakıf gibi tüzel kişiler açısından bakıldığında ise ikametgah, tüzel kişilerin faaliyetlerini yürüttüğü ve devlet kayıtlarında yer alan yerin konumu olarak bilinmektedir. Eğer kendiniz yeni bir eve taşınıyor iseniz (eşiniz ve çocuklarınız da dahil) ve kiracı iseniz en yakın nüfus müdürlüğüne bizzat başvurarak ikametgah adresinizi bir adet fatura veya kira kontratınız ile bildirip ikametgah adresinizin değiştirilmesini talep edebilirsiniz.
Adres Kayıt Sistemi Yönetmeliği bu konuya ilişkin hükümler içermektedir. Anılan yönetmelikte ikametgah (Yerleşim yeri), bir kimsenin sürekli kalma niyetiyle oturduğu yer olarak tanımlanmıştır.
Bugün ki makalemizde sizlere e-Devlet ikametgah adresi değişikliği nasıl yapılır sorusuna elimizden geldiğince yanıt verme yoluna giderek fikir edineceğiz.
Her geçen gün büyüyen ve gelişen sektör içerisinde e-Devlet sisteminin insanlara sunduğu mükemmel imkanlar ciddi manada dikkat çekiyor. Sistemde iki adresi bulunan kişilerin tercihine göre bir adres “yerleşim yeri” olarak kabul edilir ve tüm resmi yazışmalar ve evraklar bu adrese gönderilir.
Bu durum tam olarak çift ikametgah değildir. Beyan edeceğiniz adres boş bir konut ise, herhangi bir belge istenmez. Ancak siz her hâlükârda yanınızda yeni adresinize ait elektrik, su, doğalgaz, telefon abonelik sözleşmesi yada faturası götürünüz.
Bireylerin yaşadıkları adresi yani oturdukları konutları değiştirmesi durumunda bir adres değişikliği yaşanacağından ikametgahları da değişmiş olacaktır. Henüz kimliğinizi doğrulamadınız.
Bu hizmeti kullanarak, adres değişikliğinize ait beyanda bulunabilirsiniz.
Bu hizmetten faydalanmak için, aşağıdaki kimlik doğrulama yöntemlerinden sizin için uygun olan bir tanesini kullanarak sisteme giriş yapmış olmanız gerekmektedir. Yani ikamet adresi oturulan veya diğer başka bir tabirle yaşanılan yerin adresi olarak belirtilebilir. E – Devlet sistemi, devlet tarafından vatandaşlara sunulan tüm hizmetlerin elektronik ortamdan bir arada ulaşılmasını sağlayan bir sistemdir.
Bu sistem sayesinde vatandaşlar, birçok işlemini yerinden bile kalkmadan kolayca ve kısa sürede gerçekleştirmektedir. Devlet, sizin verdiğiniz doğru bilgi beyanları ile sürekli sizleri takip edebilir. Adres değişikliği işlemleri için yapmanız gerekeneleri yazımızda bulabilirsiniz.
Bildiğiniz üzere kişinin bir adet ikametgah adresi bulunması esastır. Bu yüzden ikametgah değiştirdiğinizde bunu bildirmeniz gerekmektedir. Değişikliği Nereye Bildirilmelidir?
Bunun için fiilen bağlı olduğunuz nüfus müdürlüğüne gitmeniz. Hukuken her kişinin sadece ikametgâh adresi bulunur. Tüzel kişilerin ikametgâhları ise, tüzük içerisinde aksine hüküm yer almadıkça, işlem merkezinin bulunduğu yeri ifade eder.
Gelişen sistemin en yeni özelliklerinden olan e-Devlet ikametgah adresi değişikliği nasıl yapılır sorusuna elimizden geldiğince yanıt vermek istiyoruz. E-Devlet’ten adres değişikliği bildirimi, e-imza, mobil imza ya da SMS doğrulaması ile.
Bu adreslerin devlet kurumları tarafından gönderilecek olan belgelerin sahibine ulaşması için doğru ve güncel olmaları gerekli olmaktadır. Bu tanımdan yola çıkarak ikametgah belgesi, kısaca, oturulan yerin, konutun açık adresi olarak açıklanabilmektedir.
Hukuki bir kavram olan ikametgah herkesin sadece bir yerde oturmasını ifade etmektedir.
E Devlet sistemi üzerinden yapabileceğiniz işlemlerden biriside yerleşim yeri doğrulama yani ikametgah adresi sorgulama işlemidir. E-Devlet SSK Hizmet Dökümü 23:: Aidatını ödemeyen apartman sakini hakkında ne tür işlemler yapıla. Nüfus müdürlüklerine bildirilmelidir. Fahrettin Altun'un ikametgah adresi ve fotoğrafının paylaşıldığı yayınlar nedeniyle 'terör örgütlerine hedef.
Cumhuriyet Başsavcılığının, İletişim Başkanı Prof. Sisteme ilk girdikten sonra bu şifre değiştirilmelidir. Bir diğer anlamla ikametgah insanların yaşadıkları konut veya bölgedir.
PTT şubesinden yeni şifre almalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.