25 Haziran 2020 Perşembe

Tanınmış markanın korunması

Genel olarak tanınmış markalar “bir kişiye veya girişime sıkı bir biçimde bağlılık, güvence, kalite, reklam gücü, yaygın bir dağıtım ağına bağlı, müşteri ve diğer sübjektif ilgi ve ilişkiler ayrımı yapılmadan coğrafi sınır, kültür ve yaş farkı gözetilmeksizin aynı çevredekilerce refleks halinde beliren bir çağrışım” şeklinde tanımlanabilir. Bu kapsamda, yeni yapılan başvuruların tescilli markaların haklarını zedeleyip zedelemediği MarKHK m. TPE tarafından incelenir.


Ancak bu korumanın sınırsız olmadığını da söylemek gereklidir. Seçkin Yayınları, sf. Tanınmış marka bütün mal ve hizmetler için tanınmış kabul edilemez.

Markaya Bağlı Değerler. Sulandırmaya karşı koruma, ilk etapta sadece markanın ayırt ediciliğinin zarar görmesine karşı öngörülmüş, ancak zaman içerisinde markanın itibarının zarar görmesi de koruma kapsamına alınmıştır. Trademark, providing functions of distinctiveness, quality and reliance to consumers, indicates an economic value.


Ayrıca çok tanınmış marka ile benzerlik taşıyan bir markanın piyasada olması demek çok tanınmış marka üzerinden haksız kazanç elde. Tescilli markanın kullanılması zorunlu mudur?


Evet, kullanmak zorundasınız. Eğer haklı sebepler olmaksızın kullanmazsanız, aleyhinize marka hükümsüzlüğü davası açılmasına sebebiyet verebilirsiniz. Tayfun Ercan, Öğr.

Dolayısıyla tescilli bir markanın itibarından haksız kazanç elde etmek isteyenler, karıştırılmaya yol açanlar, izinsiz kullananlar hakkında münhasıran hak sahibi olan marka sahibinin bir takım haklarının olması olağandır. Mahremiyetin korunması gerektiğini savunanlar çok kızgın. Demokrasi düşmanları siteyi manipüle ediyor. Yangın söndürme cihazları üzerine İstanbulda faaliyetime devam etmekteyim.


Bu firmaya ben ihtarname çekmek, web sitelerini kapattırmak, mallarına el koymak ve. Ticari anlamda itibarın üst seviyeye çıkması tanınmış marka kategorisinde çözüm gerektirebilir. Davalı markasının, davacının tanınmış markasının toplumda yarattığı isimden yararlanacağı, yani kendisine haksız avantaj sağlayacağı kuşkusuzdur. Bir markanın sadece tescil edildiği mal ve hizmetler için korunması çoğu halde yeterli değildir.


Bu ihtimalin ve riskin de önlenmesi gerekir. Hükümsüzlük davası açılması, esas itibariyle ne hak düşürücü süreye ne de bir zamanaşımı süresine tabi kılınmıştır.


Tezimizde tanınmış marka kavramı ve tanınmış markanın korunması ve tanınmış markaya bağlanan hukuki sonuçlar incelenmiştir. Bu bağlamda tez üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde genel olarak marka kavramı, marka olabilecek işaretler, marka türleri ve markanın fonksiyonları fonksiyonları ele alınmıştır.


Tescil edilmeyen işaret tescilli olmadığı için sadece “işaret” tir. Bir markanın tanınmış olduğunu söyleyebilmek için, markanın konulduğu mamulün birdenbire, düşünmeden ve bir hatıranın yardımı ile hatırlanmayan, refleks halinde düşünülmesi gerekir. IV hükmünün tekrarı haline gelmi ştir.


Dolayısıyla yeni düzenleme ile sa deceTürkiye ’de tanınmı şlığa ula şmış olan markaların bura da ifa de e dilen korumadan yararlanabilece ği düşünülebilir.

Aynı veya benzer kalitede olan ürünler üzerinde tanınmış bir markanın bulunması sağlamış olduğu garanti nedeniyle alıcıların tercih sebebi olmaktadır. Ekonomik ve ticari hayatta bu denli öneme sahip olan markanın korunması konusu da buna paralel olarak artan bir öneme sahiptir.


Ancak markanın korunması açısından belli şartların gündeme gelmesi de kaçınılmaz olmuştur. Baskı, 7Sayfa, Ciltli. Kütüğe yazılmamış markanın korunması ne demek?


Bir markanın tanınmış marka olarak belirlenmesinde, markanın toplumun ilgili kesiminde sahip olduğu bilinirlik düzeyi dikkate alınması gereken kriterlerden biridir. Yargıtay’a göre, markanın tanınmış marka olmasının en önemli göstergelerinden biriside, markanın birçok ülkede tescilli olmasıdır.


Böylece tanınmış markalar sadece tescilli oldukları ülkelerde değil diğer ülkelerde de korunabilmektedir. Tanınmış bir markanın reklam değeri, yeni tanınan bir markadan çok daha yüksektir.


Reklam işlevinin önemi, özellikle üreticinin yeni ve farklı bir üründe, daha önceden reklam faaliyetleri sonucunda, tanınmış hale gelen markayı kullanması durumunda, o markayı almak konusunda daha yeni tanıtılan bir markalı mala göre potansiyel tüketicileri çok daha fazla etkilemesinden kaynaklanmaktadır. MARKANIN HÜKÜMSÜZLÜĞÜ VE BAZI TEMEL KAVRAMLAR.


Bu Kanun, bir markanın tescili için yaplan bavuru, tescil, itiraz, tescilli bir ış markanın korunması ve tescil sonrası işlemler ile ilgili usul ve esasları kapsar. Vedat Canbolat, Elif Canbolat ve Betül Canbolat.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.