21 Mart 2017 Salı

Baskıcı ve otoriter tutum ile ilgili drama

Hemen her şeyin katı kurallarla sınırlandığı ve cezanın önde tutulduğu ser bir tutumdur. Anne baba, çocuğa sürekli karışır, yaptıklarını inceler, en ufak hareketi bile nasıl yapması gerektiğini anlatır.


Evde katı kuralların bulunduğu ve kurallara uymama durumunda ağır cezaların verildiği aileler otoriter tutumu benimseyen ailelerdir. Email adresine yeni bir şifre gönderilecek.


Anne ve babalar tarafından çocuklara karşı sergilenen tutumları sınıflandırmak ve kategorilere ayırmak gerekirse, temel olarak şu şekilde özetlenebilir. ISPANAĞI SEVECEĞİM Malzemeler : Marakas, meyve ve sebze resimleri 1. AŞAMA Öğrenciler halka olur. Sıra ile halkanın ortasına geçen çocuklar marakas ile ritm tutarak,isimlerini heceleyerek söylerler.


Baskıcı ve otoriter tutum ile ilgili drama

Daha sonra halkada bulunan diğer arkadaşları da hep beraber marakasla ritm tutarak halkadaki arkadaşının ismini. Kaliteli Zaman ve Paylaşım: Çocukla geçirilen özel zamanlar ve paylaşımlar aile ile kurulan ilişki için oldukça önemlidir.


Gün içinde sadece çocuk ile geçirilen özel zamanların olması paylaşımların artmasını, anne-baba ve çocuk arasın-da sıcak, güvenli bir ilişkinin oluşmasını sağlayacaktır. Bu ebeveyn tutumunda anne babanın kabul ve ilgisi yüksek düşük iken çocuk üzerindeki kontrol çok yüksektir. Sevgiyi bir pekiştireç olarak kullanır.


Demokratik Tutum (Güven verici, hoşgörülü tutum ): Bu tür ebeveyn yaklaşımında, ana-baba çocuklarını destekler ama bunun yanında sınırlarını koymasını da ihmal etmez ve onların hareketlerini kontrol eder. Ebeveyn ile çocuk arasında sözel iletişim kanalları açıktır.


Sınavdan 1almazsan çok üzülürüm’’, ‘’Öleyim de kurtulayım. Ailede katı bir disiplin anlayışı ve anlayışsız, hoşgörüsüz, katı ve baskıcı bir tutum vardır.


Anne-baba ile çocuk arasında sürekli denetleyici ve baskıcı bir ilişki vardır. Aile cezayı iyi bir ders olsun, bir daha hata yapmasın mantığı ile verilir ve bu cezalar genelde çocuğa göre ağır cezalardır. Aşırı baskıcı ve otoriter tutum sergileyen anne-babalar daha çok geleneksel aile yapılarında görülmektedir.


Ailenin verdiği disiplin çocuğu hayatından bıktırır. Uygulanan bu çok katı disiplinde çocuklar kendilerini hayatın her aşamasındaki kurallara sorgulamadan uymak zorunda hissederler.


Bizde bir kral var. Kral yönetir bizde. Ebeveyn-çocuk ilişkisi ile ilgili yapılmış çalışmalarda, ebeveyn tutum ve davranışlarını ölçmek amacıyla yurtdışında ve ülkemizde farklı öl-çekler geliştirilmiştir. Bu ölçeklerden bazıları, ebeveyn tutum ve davranışlarını anne ve babalardan aldıkları veriler doğrultusunda.


Tutum ölçümleri doğrudan ölçümler ve dolaylı ölçümler olarak iki şekilde yapılabilmektedir. Doğrudan Tutum Ölçümü: Birçok tutum ölçümü bireylere doğrudan yöneltilen sorularla ölçülmektedir. Doğrudan tutum ölçümlerinde soruların yöneltileceği bireylerin konuyla ilgili tutumlarının farkında oldukları.


Bu tutuma sahip olan ana-baba, çocuktan bir erdem olarak kabul ettiği mutlak itaati bekler. Ergende yeterlilik duygusu, tutum ve başarı için gerekli bir koşul ve bir ruh sağlığı göstergesi gibi değişik anlamları olan benlik saygısının gelişimi de oldukça önemlidir (13).


Baskıcı ve otoriter tutum ile ilgili drama

Benlik saygısı, bireyin kendi hakkında ne hissettiği ya da neye inandığı ile ilgili "kendini algılayışadır. Aile ile ilgili ya da çocuk hakkında alınacak kararlarda çocukla fikir alışverişine girmeden kararları kendileri alırlar.


Aile tarafından çocuğa. Baskıcı ve katı disiplin uygulayan anne babaların �. Trabzon illerinde yaşayan, en az bir çocuğu ilköğretim birinci sınıfa devam eden toplam 3anneden oluşmaktadır.


Baskıcı ve otoriter tutum ile ilgili drama

Dengesiz ve tutarsız aile tutumu, çocuk gelişimi ve eğitimiyle ilgili çeşitli konularda, ana-baba arasındaki görüş ayrılığından, ya da anne ve babanın kişisel olarak kendi içinde gösterdiği değişken tutumlardan kaynaklanabilir. Ana-babadan biri, hoşgörülü ve demokrat bir tutum izlerken, diğeri baskıcı bir tutumu benimseyebilir. Ele alınan örneklemde en.


Böyle bir durumda, eşlerin tutum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.