4 Temmuz 2018 Çarşamba

Vekalet vermek için gerekli belgeler

TC Kimlik bilgileri ile gerçekleştirilebilen vekalet işlemleri için fotoğraf ve karşıdaki kişinin bilgileri. Tapu vekaleti için gerekli belgeler ! Tapu dairesindeki taşınmaz alım satım gibi işlemlerini gerçekleştirmek için vakti olmayanlar veya sağlık durumu nedeniyle tapu dairesine gidemeyecek durumda olanlar vekaletname vererek bu işlemi bir başkasına yaptırabiliyor. BOŞANMA DAVASI” ibaresi ve “eşin ismi” açıkça belirtilmesi zorunludur.


VEKALET VERMEK İÇİN GEREKLİ BELGELER.

Vekaletname için gerekli belgeler nelerdir? Tüzel kişiler içinse yetkili kişiden imza sirküleri, kimliği ve talimatlarının bulunduğu imzalı bir belge istenir. Peki, vekalet vermek için tam olarak hangi belgelere ihtiyaç duyulacak? Birde vekaletname hazırlanırken vekaletnamenin ne kadar süre için geçelri olacağı mutlaka belirtilmelidir.


Eğer vekaletname düzenleyeceğiniz kişi yerleşim yeri olarak yakın mesafede ise, tarafların notere gerekli belgeler ile birlikte gitmesi yeterli olacaktır. Böylece vekalet ataması yapılabiliyor. Kimlik numarasını içermeli ve adresi belirtilmelidir.


Tapuda işlemler vekil aracılığı ile yapılabiliyor.

Tapu işlemleri için bir başka kimseye vekalet noterde veriliyor. Peki, tapu vekaleti için gerekli belgeler nelerdir? Bu işlemi tapuda da yapabilirsiniz.


Bir kişinin kendisi yerine seçtiği başka bir kişinin belirli hallerde işini halletmesi ve o işi sonuçlandırması için verdiği yazılı ve imzalı belgeye vekaletname adı veriliyor. Bu belgeler olmadığı takdirde vekalet işlemi gerçekleşemez. Nitekim Borçlar Kanunu’nun 386.


Avukat vekalet vermek isteyen kişini ilk olarak kanunen belirlenen bazı şartları taşıması gerekmektedir. Buna göre avukata verilecek vekalet işlemlerinden önce kişinin akli dengesinin yerinde olması ve. Pasaport (asıl ve avukat).


Kurum tüzüğü ya da vekalet verme yetkisini vermek üzere. DOĞUM Doğum işlemleri, harçları ve gerekli belgeler hakkında bilgi alabilirsiniz. Doğum Tescili Başvurusu (Evlilik Birliği İçinde Doğan Çocuklar İçin ) Randevu aldıktan sonra şahsen başvurmanız gerekmektedir. Ve noterde diploma vekaleti verirken gerekli olan belgeler ise şöyle: diploma sahibinin kimlik kartı ve diplomayı alacak kişinin ise kimlik fotokopisi yeterli olabiliyor.


Ancak vekalet verilecek kişinin TC kimlik numarasının bilinmesi de yeterli oluyor. Vekâlet sözleşmesi, vekilin vekâlet verenin bir işini görmeyi veya işlemini yapmayı üstlendiği sözleşme oluyor.


Tapu dairesindeki işlemlerini kendisi yapamayan veya yapmak istemeyen kimseler, bu işlem için bir başkasını vekaletname sözleşmesi ile vekil atayabiliyor.

Tüm vekaletname başvurularında, vekalet verenin pasaport ve nüfus cüzdan bilgileri hazır bulundurulmalıdır. Vekil tayin edilen kişilerin baba ismi, doğum yeri ve tarihlerinin bilinmesi gerekmektedir. Gerçek ya da tüzel kişiler satıl aldıkları her taşınmaz için emlak beyannamesi vermek zorundadır. Noter İçin Gerekli Belgeler.


Türkiye’deki tanıma davası için eski eşin duruşmaya gelmesi gerekli değildir. Davalı eşin avukat tutmaması veya tanıma ve tenfiz davasını engellemek istemesi halinde, özellikle yurtdışında bulunan davalı eş nedeniyle tebligat sürecinin uzamasıyla ilgili sorunlarla karşılaşılmaktadır. Tapuda vekalet vermek için neler gerekli diyorsanız işte yanıtı. Türkiye’de birer avukata vekalet vermesi işlemleri hızlandıracaktır.


Taşınmaz mal sahipleri, bir başka taşınmaz sahibi ile tapu değiş tokuşu yapmak isteyebiliyor. Adet ön cepheden çekilmiş vesikalık fotoğraf.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.